Minuni ale ingineriei moderne
Chiar si in zilele noastre, minunile ingineresti moderne asa cum este Turnul Eiffel si Podul Golden Gate impresioneaza. O scurta privire asupra originilor lor inspira mirare. Fiecare dintre aceste proiecte a fost realizat cu multe sacrificii, atat financiare cat si in ceea ce priveste forta de munca. Unele dintre acestea au avut costuri cat produsul intern brut al unei tari mici, iar altele s-au incheiat cu pierderea a sute de vieti omenesti. Cateva au fost prevestite cu secole inainte de a se construi, iar altele au intampinat multe greutati la constructie inainte de a fi terminate.
Constructia canalului Panama
Canalul Panama reprezinta fara nici un dubiu, unul dintre cele mai complexe, costisitoare si dificile proiecte ingineresti realizate vreodata. Inca din anul 1550 se vorbea de constructia unui asemenea canal care reprezenta o cale navigabila vitala pentru comertul intre cele doua Americi. Totusi, abia trei secole mai tarziu s-a incercat prima constructie a sa. Initial, proiectul a fost inceput de catre francezi in 1880, insa acestia au renuntat dat fiind faptul ca au pierdut 20.000 de muncitori din cauza bolilor si a dezastrelor naturale. Ulterior, americanii s-au gandit sa transporte pamantul cu ajutorul trenurilor, au construit case in care muncitorii puteau locui in conditii decente, ferindu-se astfel de boli, desi si la aceasta a doua incercare mii de americani si-au pierdut viata inainte ca acest canal sa se construiasca in anul 1900.
Constructia Turnului Eiffel
Turnul Eiffel este una dintre structurile monumentale cele mai indragite din lume, desi nu acesta fusese scopul lui. Proiectat pentru o expozitie mondiala la sfarsitul anului 1800, turnul a vrut sa fie o demonstratie a ingineriei moderne, nu un obiect de frumusete nemuritoare, un punct turistic apreciat pe plan international. Turnul a fost construit dupa expozitie, iar la ridicarea lui a fost nevoie de 300 de muncitori pentru a asambla 18.000 de parti cu 2,5 milioane de nituri - si numai o persoana a murit in procesul de constructie. Parizienii au fost socati, inspaimantati si revoltati in acel moment de aceasta structura de bare de metal ce se ridica inspre cer - o structura ce a devenit de atunci si pana astazi simbolul principal al Parisului.